Kommenteeri

Eile autasustati Tallinn Music Weeki kestliku arengu eesmärke tutvustava videokonkursi võitjaid

Eile, 20. aprillil autasustati Rootsi suursaadiku Eestis Anders Ljunggren residentsis muusika ja linnakultuuri festivali Tallinn Music Weeki (TMW) kestliku arengu eesmärke tutvustava videokonkursi #hoolin võitjaid.


14. märtsist 7. aprillini veebilehel hoolin.ee toimunud videokonkursi eesmärgiks oli tutvustada viise, kuidas nutikalt tegutsedes vähem keskkonda saastada, loodusressursse jätkusuutlikult kasutada, teadlikult tarbida ning kõikidele ühiskonnaliikmetele võrdseid võimalusi tagada. ÜRO kestliku arengu tegevuskava eesmärke tutvustavat algatust toetasid Keskkonnaministeerium, MTÜ Mondo, Euroopa Komisjoni Eesti esindus, Riigikantselei, Rootsi Saatkond, Telia, KODA by Kodasema ja veebiplatvorm Voog.

Tallinn Music Weeki juht Helen Sildna toonitas autasustamisele eelnenud kõnes, et antud konkursi keskse teema – kestliku arengu – näol on tegemist millegagi, mis puudutab kõiki inimesi. „Selle tajumine võib küll vahel keeruline olla, aga meist igaühe harjumused mõjutavad tohutult nii ühiskonna ja riikide arengut kui ka kogu meie planeedi käekäiku. Oleme tänulikud ja uhked oma partnerite üle, kellega koos saime tänavuse festivali raames ellu viia sedavõrd sisuka ja mahuka algatuse, tänulikud muusikutele, kes kampaania raames oma loo rääkisid ning eriliselt rõõmsad kõikide noorte, toredate ja hoolivate inimeste üle, kes meile oma unistuse hoolivamast maailmast läbi videokonkursi saatsid. Noored annavad lootust, et meie tulevik on helgem ja hoolivam,” kinnitas Sildna.

Konkursil osalemiseks tuli käepäraste vahenditega filmida kuni minutipikkune lühiklipp keskkonnahoiu, teadliku tarbimise või taaskasutuse alaste näpunäidete ning soovitustega. Võistlusele esitati veerandsada tööd, milles tutvustati muuhulgas ideid, kuidas vähem toitu prügikastis lõpetaks, poes õigeid valikuid teha, vähem elektrit tarbida ning keskkonda ja tervist säästvalt liigelda.

#hoolin kampaania osalejad ja korraldajad Foto: Taaniel Malleus

Laekunud võistlustöödest valis #hoolin algatuse esindajaist žürii välja kolm võitjat. Esikoha ning Telia välja pandud iPhone 7 Plus nutitelefoni võitis Annika Väljataga klipp, mis keskendus säästliku tarbimise ja taaskasutuse soovitustele. Teise koha ning Rootsi saatkonna poolt välja pandud Stockholmi kruiisi koos kaaslasega vääriliseks tunnistas žürii Riinu Esko ületarbimise vältimise võtteid tutvustava video. Kolmanda koha pälvis Oliver-Marcus Reimanni ülerahvastumise teemaline video, preemiaks nädalavahetus moodsas energiasäästlikus moodulmajas KODA. Lisaks andis TMW eriauhinna ehk tulevase festivali passi Laura Merendile keskkonnasäästlikku korduvkasutust tutvustava video eest.

3. koha võitja Oliver-Marcus Reimann  Foto: Taaniel Malleus

MTÜ Mondo kommunikatsioonijuhi Aliine Lotmani sõnul üllatasid konkursi tulemused väga positiivselt: „Kuigi vahel võib kestlik areng tunduda justkui millegi kauge ja abstraktsena, siis videokonkursile saadetud tööd näitasid väga ägedalt just seda, kuidas igaüks meist saab võrdsema ja kestlikuma maailma nimel panustada ja oma harjumustega tõesti maailmast hoolida."

MTÜ Mondo kommunikatsioonijuht Aliine Lotman Foto: Taaniel Malleus

Telia Eesti sotsiaalmeedia juht Tõnn Kuuli tunnustas osalejate loovust: „Mulle väga meeldis, et videokonkursil osalejad lähenesid teema käsitlemisele ja avamisele väga erinevatest vaatenurkadest ning huvitavate loovlahendustega. Kiidame kõiki osalejaid, kes tegid valiku tegemise žürii jaoks meeldivalt raskeks.“

#hoolin kampaania käigus rääkisid oma isiklikud lood keskkonna ja ümritseva hoiust ning hoolimisest ka muusikud Sandra Vabarna, Andres Kõpper, Indrek Spungin, Sandra Ashilevi, Dmitri Darling, Liis Lemsalu, Iiris Vesik, Kadri Voorand ja Mick Pedaja. Kampaania visuaali ja veebilehe töötas välja loovagentuur Velvet.

Vaata kogu fotoalbumit siit.


#hoolin konkursi võiduvideod:

1. koht: Annika Väljataga

2. koht: Riinu Esko


3. koht: Oliver-Marcus Reimann

 
TMW eriauhind: Laura Merendi




Lisa kommentaar

Email again: